Op 3 november gaf ik samen met Yno Papen een presentatie op het Frankwatching Digital Workspace Event. Met het onderwerp: hoe FNV samenwerkingen activeert met een persoonlijk portaal.

Dit was een digitaal event en wordt nu in Corona tijd op deze manier georganiseerd. Voor mij het eerste event waar ik als spreker deelnam en wij als TrueLime aan verbonden zijn als sponsor. De presentatie werd opgenomen in de Werkspoorfabriek te Utrecht. Een week van te voren werd de presentatie opgenomen en keken Yno en ik in de camera. Wat een verschil met het geven van een presentatie met mensen om je heen die zorgen voor interactie. Op de dag van het event werd presentatie getoond en via de chat was er interactie mogelijk.

Onderstaande vragen waren de rode draad van deze presentatie:

  • Hoe krijgt FNV hun leden online en aangesloten?
  • Hoe zorgt FNV ervoor dat er gebruik van wordt gemaakt?
  • Hoe zorgt FNV voor samenwerking vanuit persoonlijk portaal?

Hoe krijgt FNV hun leden online en aangesloten?

Mijn FNV is 1 platform en 1 ingang voor alle functies voor de FNV leden. Zo kan een lid via Mijn FNV gebruik maken van de belastingdienst service, online hun declaraties invullen en krijgt hij/zij toegang tot e- learning tool en stakingsregistraties. Verder zorgt Single Sign On ervoor dat leden zonder drempels toegang hebben tot andere tools die via Mijn FNV toegankelijk zijn. Leden kunnen via Self Service de eigen gegevens aanpassen en aangeven of ze bijvoorbeeld per post of digitaal hun persoonlijke welkom boodschap van FNV willen ontvangen. Doordat de persoonlijke voorkeuren bekend zijn, kan FNV persoonlijk en relevantie informatie met de leden delen. Zoals bijvoorbeeld een persoonlijke nieuwsbrief ontvangen met informatie waarin jij als lid interesses hebt (en die zelf via Self Service hebt ingevoerd).

Hoe zorgt FNV ervoor dat er gebruik van wordt gemaakt?

Doordat Mijn FNV de digitale toegangspoort is voor veel primaire processen die het lid een persoonlijk voordeel geven, zorgt FNV ervoor dat er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van digitaal platform Mijn FNV. Daarnaast is het platform intuïtief en makkelijk in gebruik voor hun leden.


Hoe zorgt FNV voor samenwerking vanuit persoonlijk portaal?

FNV heeft gezorgd dat samenwerking makkelijk is en gebruik maakt van bestaande tools die werken voor hun leden. Tools zijn geïntegreerd binnen Mijn FNV. Corona heeft ervoor gezorgd dat er door sluiting van kantoren nog meer vraag is gekomen bij leden en medewerkers van FNV om digitaal samen te kunnen werken. Zo zijn er nu digitaal intakegesprekken en telefonische spreekuren mogelijk. Corona heeft hiervoor versnelling gezorgd.


Tips!

Als afsluiting van de presentatie een aantal tips voor optimale samenwerking middels digitaal platform:

  • Design op maat: zorg ervoor dat gebruikers zich thuis voelen en one-size-does-not-fit-all!
  • Maak gebruik van producten die al werken en integreer deze binnen je digitale platform
  • Zorg ervoor dat het gebruikers weinig energie kost om gebruik te maken van je digitale platform

Het was een leerzame ervaring om mee te doen aan dit digitale event. Hierbij de link naar onze presentatie: https://youtu.be/Arpr9JtSa_g

Meer weten? Onze experts staan voor je klaar!

Laat je gegevens achter, en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op
LimeScape.Form.MandatoryFields