logo

Een nieuwe website voor ROC van Amsterdam

Het resultaat

Facts

  • Modern en intuïtief CMS
  • Maatwerk website die ook responsive is
  • Vele malen interactiever dan de oude website
logo-rocva-f_1

Het ROC van Amsterdam-Flevoland (ROCvA-F) biedt meer dan 300 mbo-opleidingen aan in alle branches (behalve de agrarische branche) in Amsterdam, Amstelveen, Diemen, Hilversum, Hoofddorp, Almere en Lelystad. ROCvA-F is het grootste ROC van Nederland én marktleider. Het ROC van Amsterdam heeft meer dan 32.500 studenten en negen mbo-colleges, en het ROC van Flevoland heeft meer dan 5.500 studenten, verdeeld over drie mbo-colleges in Almere en Lelystad.

De vraag

ROCvA-F kwam naar ons toe met de vraag of wij een online platform kunnen ontwikkelen om leerlingen een passend studieadvies te bieden en de ROC’s meer passende aanmeldingen. Belangrijk hierbij is om optimaal te kunnen inspelen op de informatiebehoefte van de leerling. In alle verschillende fases van de customer journey: van ‘oriëntatie’ tot aanmelding.

De oplossing

Om een goede keuze te kunnen maken in het enorme aanbod van opleidingen, nemen we als startpunt het ontwikkelen van een heldere studiekeuzetest. Vanuit dit punt bouwen we verder aan online advies naar een persoonlijk profiel. Hierin kunnen studenten bestelde brochures of aanmeldingen voor opendagen terugzien. Dit vereist alleen wel maatwerk, wat mogelijk gemaakt wordt door het gebruik van het Kentico CMS en templates. Omdat studenten alles vanaf hun mobiel regelen, moeten de nieuwe websites boven alles ook responsive zijn. 

Onderwijsorganisaties zijn altijd kritisch, maar iedereen is erg enthousiast over de nieuwe websites. De medewerkers van TrueLime denken echt mee om oplossingen te vinden, en over inhoud, logica en user experience.

Alex Borburg, Manager Online en Product Owner ROCvA en ROCvF

Het resultaat

Het resultaat voor ROC van Amsterdam-Flevoland zijn twee nieuwe websites: rocva.nl en rocvanflevoland.nl. Content kan zowel apart of op beide websites getoond worden, omdat het CMS zo is ingericht dat de content flexibel aangepast kan worden. Die vrijheid is ook terug te zien in het grote aantal componenten waarover de webredacteuren beschikken om hun pagina’s in te vullen. Het design daarentegen is niet aan te passen, zodat overal dezelfde look and feel herkenbaar is.

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!