Ben jij de ondernemende Business Development Manager die onze Business Unit Octopus met focus op een product in de overheidsmarkt verder uitbouwt?


Als Business Development Manager ben je eindverantwoordelijk voor een zelforganiserende Business Unit van professionals. Je houdt je bezig met de uitvoering van het door jouw team opgestelde Business Plan, waarbij je controle houdt over de winstgevendheid. Dit doe je door strategisch nieuwe business te genereren en bestaande business uit te breiden voor ons eigen modulair Zaaksysteem genaamd Octopus. Marktleider in oplossingen voor juridische processen in de overheidsmarkt. Met je beloften richting de klant houd je rekening met de kwaliteiten en de capaciteit van het team. Daarnaast bouw je het team verder uit, waarbij je ondersteund wordt door de Operational Lead die een sterke operationele focus heeft waar jij een commerciële focus hebt. Verder doe je het volgende:

  • Samen met je team stel je een businessplan op. Op basis hiervan bepaal je een effectieve salesstrategie en ga je hier planmatig mee aan de slag om zo een groter marktaandeel te realiseren
  • Je bent verantwoordelijk voor het (pre)sales traject, bijvoorbeeld het uitwerken van offertes (ook aanbestedingstrajecten), het overtuigen van prospects en het voeren van contractonderhandelingen
  • Samen met de Operational Lead bouw je aan het team in kwalitatieve en kwantitatieve zin
  • Je hebt er een neus voor waar je nieuwe klanten kunt vinden, bent uitmuntend in het spotten van behoeften van klanten en weet deze te concretiseren, waardoor je ze warm krijgt voor samenwerking met TrueLime


Wie zijn wij?

TrueLime staat voor kwaliteit! Vanuit passie voor het vak zijn wij in 1997 ontstaan en maken nog altijd software om trots op te zijn! We ontwikkelen digitale platformen en oplossingen om beter te kunnen samenwerken en te communiceren. Hierbij moet je denken aan websites, intranetten, portalen, mobiele apps en ons eigen modulair zaaksysteem. Wij richten ons op markten als Zorg & Onderwijs, Leden- en Brancheorganisaties en de publieke sector. Ondanks een mooie groei over de jaren is de fijne en ongedwongen sfeer nog steeds gebleven. Doordat we een innovatieve werkwijze hanteren waarbij de werknemers relatief autonoom werken, zijn wij in staat elkaars talenten te benutten en onze krachten te bundelen. Zo heeft elke business unit een eigen Business Development Manager (ook wel Business Lead), Operational Lead en Lead Developer. Waarbij de andere collega’s de expertise hebben over de operatie en de techniek, ben jij de expert in het commerciële stuk. Zo staat er een team van specialisten die elkaar ondersteunen wanneer nodig.


Wie ben jij?

Als Business Development Manager gericht op de publieke sector houd je je bezig met commerciële activiteiten voor zowel de korte als lange termijn. Voor o.a. aanbestedingstrajecten dien je namelijk tactisch te werk te gaan. Om geschikt te zijn voor deze rol beschik je over het volgende:

  • Je hebt ervaring in sales/business development gericht op de publieke sector (met voorkeur in sales van zaak-, workflowmanagement systemen of andere relevante IT oplossingen)
  • HBO werk- en denkniveau
  • Je bent in staat effectief en commercieel te handelen door het juist doorgronden, vermarkten, uitbouwen en verkopen van een product
  • Relatiemanagement is een belangrijk onderdeel van de rol. Daarom beschik je over sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve houding
  • Het is een pré als je ervaring hebt met leiddinggeven gezien je vanuit je commerciële expertise meedenkt aan verbetering en groei van de business unit
  • Je bent in bezit vaneen rijbewijs B


Wat wij jou bieden?

Wij zien graag gelukkige werknemers dus proberen we ons steentje daar aan bij te dragen, onder andere door een totaalpakket van arbeidsvoorwaarden waarmee we onze werknemers ondersteunen in o.a. vervoer, ontwikkeling, werk-privé balans, werkomgeving en pensioen.

  • Als Business Developer zit veel op de weg. Prettig als je in comfort en stijl naar de potentiële klanten kan rijden. Daarom bieden wij een mooi leasebudget en de mogelijkheid je huidige leaseauto mee te nemen
  • Goede werk/privébalans o.a. door ouderschapsverlof, parttime en/of thuiswerken
  • Persoonlijke ontwikkeling wordt gestimuleerd door een individueel opleidingsbudget, coaching en eventueel de mogelijkheid om je huidige studiekosten over te nemen
  • Een goed bereikbare kantoorlocatie in Breda, naast de snelweg
  • Als je interesse hebt, deelname aan onze kennissessies, WAT (WoensdagAvondTraining), onze jaarlijkse TrueLime events (weekendje weg, BBQ, paasontbijt), weerwolvenavondjes, vrijdagmiddagborrels
  • Pensioenregeling met nabestaanden verzekering
  • 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om dagen bij te kopen


Spreekt dit je aan?

Ja? Mooi! Dan willen wij je graag ontmoeten! Neem direct contact op met onze Recruitment Specialist Sebastiaan. Mocht je vragen hebben kan hij deze gelijk beantwoorden en meteen nog meer vertellen over de functie en het bedrijf. Neem contact op via +31 (0)6 18522224 of stuur een mail naar werkenbij@truelime.nl.

Tot snel!

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures wordt niet op prijs gesteld. Mocht je als recruiter denken ’dat geldt vast niet voor mij’ : helaas, dit geldt ook voor jou.


Direct solliciteren