TrueLime helpt al vele jaren diverse organisaties in de zorg. Van een electronisch clienten dossier voor apothekers tot digitale werkplekken voor zorginstellingen en websites voor ziekenhuizen. Wij helpen zorgorganisaties met de opzet en verbetering van online communicatie en digitale samenwerking, oftewel het neerzetten van een website, portaal, intranet of een andere online oplossing.

Als je direct een goed beeld wil hebben van wat we doen en voor wie we het doen, bekijk dan onderstaand filmpje.

In de zorg is het belangrijkste voor een ziekenhuis om patiënten de juiste zorg te geven zodat ze beter worden en voor een zorgorganisatie (tandarts, dokter, wijkverpleging, zorgcentrum, thuisbegeleiding en dagbesteding) is het essentieel om cliënten goede zorg te geven en daardoor een zo goed mogelijk leven.

Het is hierbij belangrijk voor een zorg organisatie om dat zo efficiënt en effectief mogelijk te doen want er komen elk jaar meer ouderen, er is elk jaar minder sterfte, elk jaar is daarmee meer zorg nodig en daarmee een hogere druk op de zorgkosten.

Wij zijn ervan overtuigd dat hierbij goede online communicatie en goede digitale samenwerking erg belangrijk is. Kijk alleen al naar alle partijen die betrokken zijn bij een patiënt of cliënt: De patiënt zelf, mantelzorger/familie, verzorger, huisarts, fysiotherapeut, ziekenhuis, ggz, de gemeente, een zorginstelling, het cak, het zorgkantoor en de zorgverzekeraar. Het is belangrijk om goed rekening te houden met deze verschillende doelgroepen bij de invulling van de strategie die hoort bij de online visie van de organisatie.

Hierbij spelen zaken een rol als:

  • Hoe zorg je dat patiënten, cliënten en mantelzorgers de juiste informatie vinden?
  • Hoe kun je optimaal laten zien aan de buitenwereld wat de expertise is van jouw organisatie?
  • Welke zorg heeft de patiënt of cliënt nodig maar als die niet door de organisatie wordt geleverd, waar kan hij dan terecht?
  • Willen we een rol spelen in de samenwerking met alle andere relevante dienstverleners rondom een patient of client (bv. de huisarts, de fysiotherapeut, de gemeente)?
  • Hoe kunnen we onze medewerkers helpen om zo efficient en makkelijk mogelijk een patient, client en mantelzorger te helpen?
  • Hoe kunnen we onze medewerkers helpen om hun werk zo makkelijk mogelijk uit te voeren?
  • Hoe zorgen we dat alle medewerkers op verschillende locaties en afdelingen verbinding houden met elkaar?
  • Hoe zorg je dat teams van elkaar blijven leren?
  • Hoe werf je goede nieuwe collega’s in een krappe arbeidsmarkt?

TrueLime als partner voor online communicatie en digitale samenwerking in de zorg

Ben je op zoek naar hulp op dit gebied, laat dan je gegevens achter dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken voor een workshop van een halve dag waarin we je direct helpen met je vraagstuk en inspireren met onze kennis en ervaring.
LimeScape.Form.MandatoryFields

Bewezen succesvolle hulp

We kunnen vanuit TrueLime op diverse manieren jouw zorgorganisatie helpen op het gebied van online communicatie en digitale samenwerking.

Visie en stratgie

Als je niet weet waar je bent, komt je nooit waar je wilt zijn. Daarom is het belangrijk om scherp zicht te hebben op wat je als organisatie wilt zijn en bereiken, hoe je applicatielandschap eruit ziet, wat interne en externe doelgroepen nodig hebben. Op basis van die kwalitatieve en kwantitatieve inzichten helpen we opdrachtgevers met het vaststellen van hun visie en strategie, inclusief de juiste (meetbare) doelstellingen (kpi’s, kritieke prestatie-indicatoren) en een stappenplan/roadmap om die doelstellingen te bereiken.

Zo hebben we bijvoorbeeld Jessa Ziekenhuis geholpen met hun online strategie voor website en intranet.

Concept en design

Voor bezoekers van een website en voor medewerkers in een digitale werkplek is het belangrijk om zich thuis te voelen en makkelijk hun weg te kunnen vinden. Waar zijn patiënten of medewerkers naar op zoek op de website of het intranet? Wat kan er beter en wat ontbreekt er misschien nog? Aan de hand van persona’s, customer/employee journeys, doelstellingen en ervaringen brengen we visueel in beeld wat de juiste oplossing is. Samen met de doelgroepen. Vilans hebben we geholpen met het concept en design voor hun nieuwe protocollen applicatie ontworpen.

Realisatie, configuratie en implementatie

Is duidelijk wat er nodig is voor de patiënt, mantelzorger of medewerker? Is er een visie, strategie en een design? Dan kunnen we ook helpen met de realisatie en configuratie van een website, intranet of online applicatie. We gebruiken hierbij zo veel mogelijk standaardcomponenten die we op een logische manier verweven met het applicatielandschap dat er al is. We maken gebruik van Microsoft technologie en CMS-en als Kentico en Umbraco. We doen dat in iteraties van 2 tot 4 weken zodat min of meer continue duidelijk is waar we staan en wat we nog te gaan hebben.
Zie als voorbeeld hiervan ons werk met Radboudumc: Eén platform voor patiënten, professionals en zorgmedewerkers dat aan de eisen van alle stakeholders voldoet.

Continu verbeteren

Een digitale omgeving is nooit af. Daarvoor volgen digitale ontwikkelingen elkaar te snel op. Organisaties zijn voortdurend in beweging. Na livegang gaan we 9 van de 10 keren door op dat fundament, vullen we het platform aan of veranderen we op basis van het dagelijks gebruik, meten en testen. Op deze manier zorgen we aantoonbaar dat de doelstellingen van het digitale platform gehaald worden, ook als de omstandigheden veranderen.

Succesvolle samenwerkingen

Stichting PVP

Een digitale werkomgeving die zorgt voor verbondenheid tussen medewerkers en leden in het hele land.

Palliatieve Zorg Nederland

Toegankelijke regionale Netwerksites via Palliaweb
Een platform dat zorgt voor betrouwbare en bruikbare informatie voor iedereen die in de palliatieve zorg werkt, zowel centraal via Palliaweb als per regio.

Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis

Eén online uitstraling en omgeving voor een fusie tussen twee ziekenhuizen.

Waarom TrueLime als digitale partner?

  • Jarenlange ervaring in zorg en welzijn
  • Langdurige klantrelaties (gemiddeld > 5-10 jaar)
  • Persoonlijke aanpak: we doen het écht samen
  • Visie en strategie, concept en ontwerp, implementatie en doorontwikkeling in één hand
  • Direct inzetbare technologie en tientallen standaardcomponenten/modules

Door intensieve samenwerking, met het belang van de patiënt/cliënt, zorgprofessional of medewerker die de digitale oplossing gebruikt voorop, ontstaat het beste resultaat

Radboudumc: digitaal platform voor interne en externe doelgroepen dat aan de wensen van alle stakeholders voldoet

"Een nieuw digitaal platform raakt iedereen binnen de organisatie. Alle afdelingen en organisatieonderdelen hadden zo hun eigen wensen. En het ontwikkelde platform komt tegemoet aan al deze wensen. Het is een goede basis voor verdere ontwikkeling."

Bruno van de Laar - Senior adviseur

Wat kunnen we voor jouw organisatie betekenen?

Meer informatie over onze aanpak en aantoonbare ervaring is te vinden in onze brochure.

Download onze brochure.
LimeScape.Form.MandatoryFields